full screen background image
Search
Residents carry their belongings as they cross a damaged road, part of a national highway in the village of Tuway, Guihulngan town, Negros Oriental, in central Philippines on February 7, 2012, a day after a 6.8 magnitude earthquake struck the central Philippines.  Rescuers in the Philippines dug through rubble with their bare hands and shovels after a powerful earthquake triggered landslides, collapsed homes and killed dozens of people.            AFP PHOTO/TED ALJIBE (Photo credit should read TED ALJIBE/AFP/Getty Images)

زلزال بقوة 6,9 درجات يضرب جنوب الفيليبين وتحذير من تسونامي

91

ضرب زلزال بقوّة 6,9 درجات جزيرة مينداناو في جنوب الفيليبين اليوم السبت 29 ديسمبر 2018 وفق ما أعلن المعهد الأميركي للجيولوجيا، في وقت تمّ إطلاق تحذير من احتمال حدوث موجة تسونامي.
ووقع الزلزال في حدود الساعة 3:39 بتوقيت غرينيتش في جنوب شرق مدينة دافاو، على عمق 60 كلم، حسب المعهد الذي كان قدّر في بادئ الأمر قوّة الزلزال بـ7,2 درجات.
من جهته أفاد مركز التحذير من موجات التسونامي في المحيط الهادئ بأنّه يُمكن حدوث “موجات (تسونامي) خطيرة” على السواحل الجنوبيّة للفيليبين وشمال إندونيسيا، لكنّ هذه الموجات سيكون ارتفاعها أقلّ من 30 سنتيمترا بحسب المركز.

 

المصدر:أ.ف.ب